Mezi nás delfíny hledáme lidi a ne zdroje.

Záleží nám na společných hodnotách, chceme, aby všichni rozuměli tomu, co a proč děláme.

případové studie

Cesta námořníka aneb Buddy systém u delfínů

Málo věcí je pro nás delfíny důležitějších než výběr těch správných zaměstnanců a zajištění toho, aby měli správné směřování, vnímání hodnot již od prvního dne v zaměstnání.

Porada

A je to tady. Nádech výdech. Ufff, vykročit pravou. První den v zaměstnání, nový šéf, nové prostředí, noví kolegové.

První dny v zaměstnání jsou poměrně stresující. Poznávání nových tváří, kanceláří a interních pravidel je jednoduše velice náročné. V žádné firmě by se nemělo stát, že nový zaměstnanec získá dojem, že se o něj nikdo nezajímá a že je na zaškolení víceméně sám nebo že je dokonce na obtíž. Naopak je potřeba využít a zesílit úvodní nadšení, se kterým k vám nová posila přichází. Po prvním měsíci chcete přece od nováčka slyšet, že si je jistý, že se pro vás rozhodl správně.

Ani u nás nechceme nové kolegy vystavovat podobnému stresu nebo v nich vyvolávat nepříjemné pocity. Proto jsme minulý rok spustili Buddy program, který nám pomáhá k úspěšnému nalodění všech delfíních nováčků bez výjimky.

Loňský rok byl pro delfíny ve znamení růstu po všech směrech, nábor nových zaměstnanců nevyjímaje. Nastoupilo 33 nových kolegů, a my tak můžeme po prvním roce pilotního provozu Buddy systém, který součástí programu adaptace zaměstnanců, kvalifikovaně vyhodnotit. Všeobecně má velký úspěch nejen u nováčků, kteří si ho velice chválí, ale i u stávajících delfínů – tzv.  Baddíků.

Prezentace kolegům

Péče o nováčky má i další viditelné přínosy. Snižuje fluktuaci a náklady investované do náboru. I při rychlém růstu si jsme schopni udržet domácí a přátelskou atmosféru, což je pro nás delfíny opravdu stěžejní. Přátelský přístup Baddíků, otevřená komunikace a i fakt, že se má nováček vždy na koho obrátit a neostýchá se ptát i na drobnosti, ho velmi rychle vtáhne mezi nás. Za celý minulý rok se nám nestalo, že by nováček začal přemýšlet o odchodu ve zkušební době. Naopak jsme zaznamenali mnohem vyšší motivaci a rychlejší zapojení se do projektů.

Spokojený zaměstnanec

Zájem o to stát se Buddym roste raketově i na straně delfínů a věříme, že to není jen proto, že jsou za to odměněni. Je vidět, že je to prostě baví a užívají si to. Jistým způsobem je to i pro ně škola soft skills, minimálně ve formě zkušenosti s vedením dalšího člověka. Učí se také lépe plánovat čas, vysvětlovat, zlepšují se v komunikaci a interakci s ostatními.

Baddym u delfínů se může stát kdokoli, ale při párování s nováčkem si dáváme opravdu záležet. Většinou Buddy vybíráme dle více ukazatelů – např. profil uchazeče vs. profil Buddyho, znalosti, zaměření a dovednosti a snažíme se vzít v potaz i osobnost a vhodně je napárovat, aby si sedli i lidsky.

Autor: Markéta Kréjčí, HR dolphin

Tento článek nevygenerovala generativní AI, ale napsal jej člověk na základě svých znalostí a zkušeností z praxe.

Přihlaste se k odběru našeho Newsletteru!

Získejte pravidelný příliv zajímavých informací ze světa datových technologií přímo do své schránky.

Každý měsíc:

  • Aktuální novinky o inovacích v oblasti Business Intelligence a datových technologií.

  • Exkluzivní pozvánky na odborné akce, semináře a workshopy.

  • Případové studie a praktické příklady z reálných projektů.

  • Inspirace a tipy pro vaši datovou strategii.

Mohlo by vás zajímat

Datalake je dnes moderní slovo, ale představy o tom, co vlastně znamená, mohou být diametrálně odlišné.

2 min
Číst

Přináší data mesh revoluci v Business Intelligence? Podívejte se na všechna pro a proti tohoto konceptu správy dat postaveném na decentralizované datové…

5 min
Číst
Číst další

Chcete nás kontaktovat?

Drop files here or
Max. file size: 100 MB.
    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.