Konference EUNIS-CZ: Jaké jsou vize vysokých škol?
Umělá inteligence se stává stěžejním tématem ve vysokoškolském prostředí, o čemž svědčí nejen integrace do existujících IT služeb, ale i zásadní změny v procesu výuky a administrativním zabezpečení.
Právě tato problematika byla jedním z hlavních témat diskutovaných na letošní konferenci pořádané sdružením EUNIS-CZ, na které jsme samozřejmě nemohli chybět. V posledních letech se umělá inteligence přesunula z výzkumných laboratoří a specializovaných programů na vysokých školách do každodenního života. „Stávající IT infrastruktura na vysokých školách je stále více obohacována o AI nástroje, což otevírá nové zajímavé příležitosti,“ uvedla Petra Procházková, konzultantka z dolphin consulting.
Jedním z klíčových aspektů je změna v přístupu studentů a vyučujících k výuce. Existence nástrojů umělé inteligence vyžaduje nové metody zadávání úkolů a hodnocení, což vede k revoluci ve vzdělávacím procesu.
Druhým klíčovým tématem konference byla moderní správa identit. Zatímco ověřování studentů a zaměstnanců je běžnou rutinou, vzniká otázka, jak efektivně pracovat s dalšími skupinami osob v kampusu a v informačních systémech.
Konference, která se pod záštitou EUNIS-CZ koná každoročně, poskytuje platformu pro prezentaci nových technologií a sdílení zkušeností z jejich implementace. Určena je zejména pracovníkům vysokých škol z oblasti správy IT infrastruktury, managementu a administrativy.
Tematické okruhy zahrnují diskuse o využití umělé inteligence ve vysokoškolských systémech, problematiku správy identit v kampusu a rychlé prezentace v rámci Lightning Talks.
Tento článek nevygenerovala generativní AI, ale napsal jej člověk na základě svých znalostí a zkušeností z praxe.