Sandoz
Společnost Sandoz je divizí Novartis Group a globální leaderem v oboru generických farmaceutik a biologicky podobných léčiv.
Požadavek zákazníka
Kromě globálně poskytovaného Business Intelligence řešení, kterým Sandoz naplňuje základní reportingové potřeby, bylo nutné vybudovat také reporting lokálního charakteru pro uspokojení české legislativy a specifických požadavků místní pobočky. Data o prodejích, skladových zásobách, plnění plánu jednotlivých reprezentantů, marketingových kampaních a dalších oblastech byla získávána z nejrůznějších externích i interních datových zdrojů a poté ručně zpracovávána primárně v Microsoft Excel. Tento proces se za pomoci interních zaměstnanců podařilo do určité míry automatizovat, ale řešení nebylo dotažené do konce a z dlouhodobého hlediska nebylo udržitelné, protože nesplňovalo základní vývojové postupy a standardy. Existující proces byl z pohledu pracnosti a náchylnosti k chybám stále značně neefektivní. Hlavním požadavkem proto byla úprava existujícího lokálního řešení, jeho rozšíření podle aktuálních potřeb a zajištění automatizovaného reportingu, který bude z dlouhodobého hlediska udržitelný.
Řešení
V první fázi projektu bylo rozhodnuto o přebudování interního reportingového řešení tak, aby splňovalo běžné standardy a nejlepší praktiky v oboru, nebude chybové a bude co nejvíce automatizované. Během této faze bylo provedeno:
- Analýza stávajícího reportingového řešení;
- analýza informačních potřeb všech uživatelů;
- vybudování architektury pro reportingové řešení podporující udržitelnost řešení;
- vybudování automatizované řešení pro nahrávání dat ze zdrojových systémů;
- vývoj potřebných transformací dat pro zvýšení datové kvality;
- úprava stávajících dashboardů a doplnění o další informace;
- vývoj nových dashboardů na základě potřeb uživatelů;
- nastavení harmonogramu pro reload dashboardů;
- nastavení práv pro jednotlivé uživatele;
- uplatnění nejlepších praktik v oboru.
Přínosy
Za největší přínos provedených prací zákazník považuje automatizaci reportingové platformy, eliminaci chyb lidského faktoru, rychlost poskytování dat a snížení vytížení pracovníků pro potřeby pravidelného reportingu. Ušetřený čas pracovníků bylo možné věnovat dalším aktivitám pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na trhu.
Použité technologie
Systém lokálního reportingu byl implementován v prostředí Qlik Sense. Veškeré datové operace, sehrávání dat ze zdrojových systémů, aktualizace a vývoj reportů/dashboardů byly provedeny pomocí nativních funkcionalit tohoto nástroje.